Darmowy OpenOffice Base – cz.1 (tworzenie baz)

Ostatnio instalowałem darmowy pakiet Apache OpenOffice 4 i oprócz edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego natknąłem się na opcję bazy danych. Zaciekawiło mnie to i postanowiłem sprawdzić co to za cudak 🙂

Po uruchomieniu pakietu OpenOffice’a mamy do wyboru

Klikamy w „Baza danych”. uruchomi się kreator bazy danych


Bazy nie musimy rejestrować. Zaznaczamy opcję aby po utworzeniu baza została otworzona do edycji. Można również z tego poziomu uruchomić kreatora tabel (na razie to zostawimy niewłączone).

Wybieramy miejsce gdzie będzie zapisany plik bazy danych

W wybranym folderze pojawi się plik z domyślną nazwą czyli „Nowa Baza Danych.odb”

Po utworzeniu bazy danych otworzy się okno i możemy przystąpić do utworzenia tabeli

Możemy przystąpić do tworzenia tabeli. Wybierając drugą opcję uruchomimy kreatora tabel. Mamy możliwość wybrania z przygotowanych wcześniej szablonów tabel.

My spróbujemy stworzyć swoją tabelę więc wybieramy pierszą opcję „Utwórz projekt tabeli”

Wpisujemy kolejno nazwy kolumn wybieracjąc dla nich odpowiedni typ danych. Dla kolumny „pesel” ograniczamy rozmiar danych do 11 znaków.

Dodatkowo dla kolumny „pesel” stworzymy klucz główny.

Zapisując tabelę podajemy jej nazwę

Nasza tabela pojawi się w oknie głównym.

W następnej części pokaże co można dalej zrobić z naszymi danymi.

Ten wpis został opublikowany w kategorii OpenOfficeBase. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz